Magnus Ehingers undervisning

— Allt du behöver för A i Biologi, Kemi, Bioteknik, Gymnasiearbete med mera.

Eller skulle man kanske t.o.m. kunna säga nytt perspektiv på perspektiv?

 
Något av det festligaste jag vet är när vetenskap och kultur korsas på ett eller annat sätt – det blir alltid intressanta resultat! Här har två konstnärer – tillika tvillingar – utnyttjat det faktum att vi har ett stereoskopiskt seende för att göra ett helt nytt sätt att teckna på.

När man låter ena ögat se pappret som man ritar på, och andra ögat ser genom en smal remsa, blir det som att man "ser igenom" pappret, eftersom hjärnan sätter samman två olika bilder till en enda. Då blir det också väldigt enkelt att helt enkelt "kalkera" av det man ser "igenom" pappret. Kanske så att t.o.m. man själv skulle kunna rita riktigt fina bilder?