Eller skulle man kanske t.o.m. kunna säga nytt perspektiv på perspektiv?
När man låter ena ögat se pappret som man ritar på, och andra ögat ser genom en smal remsa, blir det som att man "ser igenom" pappret, eftersom hjärnan sätter samman två olika bilder till en enda. Då blir det också väldigt enkelt att helt enkelt "kalkera" av det man ser "igenom" pappret. Kanske så att t.o.m. man själv skulle kunna rita riktigt fina bilder?
